תחום האימון הפונקציונלי מביא איתו המון חידושים מעניינים ואביזרי אימון שעשויים להראות יותר ויותר מוזרים עבור המתאמנים הפחות מכורים, האחרונים כבר גילו מזמן את מרבית היתרונות של כל אותם מכשירים ואביזרים מופלאים.

אחד האביזרים היותר מעניינים שקיים כבר כמעט בכל חדר כושר הוא Battle Rope שהוא בעצם מן חבל ארוך ועבה הנאחז בשני קצותיו ומשמש את המתאמנים עליו למגוון תרגילים בעלי קשת רחבה של מרכיבי כושר, זריזות, כוח מתפרץ, סיבולת שריר, סיבולת לב-ריאה ועוד!

על אימוני אינטרוולים שמעתם ועל אימוני HIIT ו-TABATA בטח גם כבר שמעתם, כולם משתייכים למשבצת של האימון המטבולי, אז במינון הנכון ובמתכונת המדויקת אחד היתרונות הברורים בשילוב של אימון עם החבל היא שריפת קלוריות גבוהה וכמובן איך לא – שריפת שומן!

התרגול הבסיסי עם ה-battle rope הוא באמצעות הידיים

מטבע הדברים מרבית העבודה עם החבל נעשית באמצעות הידיים אך אפשר בהחלט לשלב את פלג הגוף התחתון וליצור אימון שמפעיל את כל הגוף יחד וכך למעשה רמת העצימות גדלה ומתעצמת.

ישנם מספר תנועות ידיים בסיסיות והן:

  1. גלים לסירוגין
  2. גלים עם שתי הידיים יחד
  3. סיבובים החוצה
  4. סיבובים פנימה
  5. הטחה/הצלפה

אחת מתנועות הידיים הבסיסיות עם battle rope

כאמור שילוב של אחת או יותר מתנועות הבסיס עם עבודה של פלג הגוף התחתון תגביר את העצימות פלאים ותיקח את האימון שלכם לרמת כושר אחרת לגמרי – זאת כמובן בהנחה שאתם משקיעים בפעילות אירובית כבר זמן מה ובניתם תשתית מספקת של סיבולת לב-ריאה.

אז איזה תרגילים יש עם battle rope ומה אפשר לעשות איתו

אז כיצד ניתן למעשה ליישם את האימון עם החבל בתוך השגרה שלכם? ניתן לשלב למשל מקטעי פעילות קצרים בין התחנות שלכם בחדר הכושר או לבצע למשל תוכנית אינטרוולים מלאה המבוססת על העבודה עם החבל.
ישנם המון תרגילים שאפשר לבצע עם battle rope ובמיוחד עבורכם צילמתי חלק קטן מהתרגילים שניתן לבצע עם החבל המופלא הזה.

מודגש בזאת כי התכנים אינם מתאימים לכל אחד ואחת. התכנים המוצגים הינם להעשרה בלבד, בחלקם דעה ופרשנות אישית ובשום אופן אינם מעודדים שימוש בתוספי תזונה ו/או תוספים/חומרים משום סוג. התכנים אינם מהווים המלצה לתוכנית תזונה, אימון, או פעילות גופנית, או אחרת, משום סוג ואין לראות בתכנים תחליף להתייעצות פרטנית עם רופא וכל גורם מוסמך או רלוונטי.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *