עבור רבים מאיתנו אימון כושר ופעילות גופנית הם חלק מהשגרה וזורמים עם קצב החיים כאילו תמיד היו ויהיו שם ולא משנה אם זה לילה או בוקר, חורף או קיץ, חמסין או גשם זלעפות, עייפות נוראית או חוסר זמן כרוני, לא פוסחים על שום אימון ויהי מה. כנראה שעבור אותם חבר'ה אין שום בעיה לשמור על שגרת אימונים והסיבה כנראה היא מוטיבציה גבוהה בין אם פנימית או חיצונית להמשיך ולהתאמן. אבל מאידך, עבור אחרים, הדברים בכלל לא כאלו ובטח לא עובדים באותה מתכונת. אז מה ניתן לעשות בכל זאת, איך אפשר לשפר את המצב ולהגביר את המוטיבציה לצאת בכל זאת מאזור הנוחות וללכת להתאמן?

משחק הגורם הנאה ומגביר מוטיבציה

קודם כל חשוב להבין שכמו בעקרון הביצה והתרנגולת, צריך לפענח מה קודם למה ומה מזיז את מה? האם עצם השיפור הנובע מהתמדה באימון כושר, נוצרת מוטיבציה להמשיך או שמה התמדה ומוטיבציה גבוהה יוצרים את השיפור שממשיך לתחזק את הלהבה? אז התשובה איננה משנה, העיקר שנבין מה ניתן לעשות בשביל להזיז את העניינים קדימה ולמנף את האימונים שלנו לשלב הבא.
ריכזתי עבורכם חלק מהדברים שבמשך השנים עוזרים לי ולמתאמנים שלי לשמור על הגחלת בוערת ואחרי הקדמה די ארוכה בואו ונתחיל לעבור עליהם:

מהי מטרת האימון- חיטוב או עליה במסה?

אופן האימון צריך להתאים בדיוק למטרות וליעדים שאליהם אני רוצה להגיע. משמע שאם אני רוצה לעלות במסת שריר ואני לא עובד עם משקלים מספקים, בטכניקה ראויה וכמובן נשען על תוכנית תזונה מתאימה, הרי שמדובר בבזבוז זמן ולא אגיע לתוצאה הרצויה, סביר להניח שגם המוטיבציה שלי תפחת עם הזמן כי התוצאות אינן מספקות. לכן עלי להבין בדיוק מה אני רוצה לראות ולאן להגיע ולעשות התאמות ותיאום ציפיות עם עצמי.

יחס נכון בין עומס להתאוששות

בהמשך ישיר לפסקה הקודמת, כנראה שאם אין מספיק מנוחה בין אימונים הרי שאגיע מלכתחילה לאימון הבא שלי במצב של אימון יתר. חשוב להבין ששריר גדל במנוחה ואם אני לא אנוח מספיק, לא אתן לשרי שלי להתאושש. מה שניתן לעשות הוא לסדר את ימי האימון באופן כזה שלפחות יהיה לי יום מנוחה בין אימון לאימון. אופציה נוספת היא לחלק את ימי האימון לקבוצות שרירים שונות ובכך לאפשר לגוף להתאושש מאימון קודם אבל עדיין לאמן אזור אחר. בנוסף, תוך כדי אימון יש לוודא שישנה מספיק מנוחה בין סט לסט. על מנת למטב לחלוטין את תוכנית האימון שלכם אני ממליץ בחום לעבור על תוכנית האימון עם מאמן כושר מוסמך שיוכל לוודא שהדברים מותאמים בדיוק עבורך.

הסחות דעת- out, ריכוז ופוקוס- in

אני מבין את הצורך בלהיות מחובר לרשתות חברתיות ולהתעדכן "און ליין" כל הזמן, אבל פרגנו לעצמכם כשאתם באים להתאמן בקצת שקט מכל מה שקורה בחוץ ותתרכזו באימון. אין דבר יותר נכון עבור כל מתאמן ומתאמנת מאשר להיות בפוקוס מוחלט במהלך האימון. אני מאמין גדול בלתת למתאמנים שלי להבין בדיוק על מה הם עובדים ולנטרל מהם לחלוטין את כל הסחות הדעת כדי שנגיע לתוצאות הטובות ביותר.

אימון trx או אימון משקולות?

בכדי למצוא את האימון שאתם הכי מתחברים אליו כדאי להתנסות בכל מיני סוגי אימון, ועל הדרך לצאת משגרת האימונים הקבועה ו"המשעממת", לגרות כל פעם את השרירים בצורה אחרת וכך להתקדם לעבר המטרה. טובי הספורטאים מגוונים ומשנים באופן תדיר את האימונים שלהם כדי לגרות את השריר בצורה שונה. יחד עם זאת חשוב לוודא שהאימון שאתם מבצעים אכן מותאם עבורכם גם בהיבט הבטיחותי וגם תואם את המטרה שלכם.

עזרים לאימונים טובים יותר

כפפות, חולצה מנדפת, נעליים נוחות, מוסיקה שעושה טוב וכל מה שיכול לעורר לכם את המוטיבציה מתקבל בברכה, חשבו על כך כעל ציוד עבודה הכרחי (והרי באנו לעבוד). ציוד איכותי עושה את האימון שלנו טוב יותר וקל יותר.

מודגש בזאת כי התכנים אינם מתאימים לכל אחד ואחת. התכנים המוצגים מהווים דעה אישית ובשום אופן אינם מעודדים שימוש בתוספי תזונה ו/או תוספים/ חומרים משום סוג. התכנים אינם מהווים המלצה לתוכנית תזונה, אימון, או פעילות גופנית, או אחרת, משום סוג ואין לראות בתכנים תחליף להתייעצות פרטנית עם רופא וכל גורם מוסמך או רלוונטי.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *