סביבת העבודה המודרנית מביאה עמה פתרונות וחידושים מעניינים אך לצערי בעבור מרביתנו עבודה משרדית עדיין מחייבת אותנו בישיבה ממושכת וארוכה מול שולחן ומסך מחשב. כאבי גב כתוצאה מישיבה ארוכה וממושכת הפכו לנפוצים ושכיחים. ישיבה מודעת, יציבה נכונה וחיזוק של חגורת הכתפיים והגב העליון עשויים להקל משמעותית ולשפר פלאים את איכות החיים. אימון TRX לכתפיים הוא אופציה נהדרת עבור מי שמחפש תרגול פונקציונאלי, טבעי ודינמי וכזה המתאפשר בכל מקום. אז כמובן שיצאתי עם הרצועות שלי לפארק הקרוב וצילמתי עבורכם את התרגיל הנהדר הזה שעוזר לי לשמור על יציבה נכונה ומוחזקת אפילו בשעות הקטנות של הלילה כשאני יושב על המחשב כדי לכתוב למשל פוסטים שכאלו.

אז מדוע בכלל לחזק את חגורת הכתפיים באימון TRX

לספר לכם כמה נפלאות הרצועות הצהובות האלו עשוי לקחת שעות אך רק אזכיר שלמרות שאת מרבית התרגילים אתם רואים אותי מבצע בחוץ כאשר הרצועות מחוברות לאיזה עץ או עמוד, עדיין ניתן בקלות רבה לחבר את הרצועות לדלת המשרד באמצעות האביזר הנלווה שמגיע בערכה בלי שום קידוח או התקנה מיוחדת. ככה שגם אם רוצים לעשות איזה הפסקה קטנה להתרעננות (כמובן שזה מומלץ) אפשר להיעזר ברצועות TRX ממש בקלות.

אימון TRX לגב העליון והכתפיים לשיפור היציבה

כאשר אנו יושבים ישיבה ממושכת אנו נוטים להישמט אט אט מטה ולכופף את הגב, לרוב נשארים במנח הזה דקות ארוכות ולעיתים שעות עד שאנו מקבלים איתות מהגוף בצורת כאב נוראי ושורף. התגובה הראשונה עבור מרביתנו היא להתיישר ולהרפות את השרירים המתוחים של הגב הכפוף. חיזוק חגורת הכתפיים, הגב העליון ושרירי זוקפי הגב העליונים עשוי לשפר פלאים את היציבה שלנו, למנוע את הכיפוף של הגב קדימה ואת האופן הטבעי בו אנו יושבים מרבית הפעמים ללא תשומת לב מיוחדת.

כמה דגשים מתוך הסרטון:

  • פישוק ברוחב הכתפיים המקנה יציבות ובסיס
  • פתיחה של הזרועות (למעשה נקרא גם הרחקת זרועות במישור האופקי) תוך כדי נשיפה וקירוב החזה קדימה
  • סגירה של הידיים האחת אל עבר השניה תוך כדי שאיפה וחזרה של החזה אחורנית
  • שמירה על פרקי כף היד והאמות קו אחד, ללא מאמץ
  • ניתן להגדיל או להקטין את העומס על ידי שינוי מיקום הרגליים ביחד לעוגן (נקודת החיבור/האחיזה של הרצועות)

מודגש בזאת כי התכנים אינם מתאימים לכל אחד ואחת. התכנים המוצגים מהווים דעה אישית ובשום אופן אינם מעודדים שימוש בתוספי תזונה ו/או תוספים/חומרים משום סוג. התכנים אינם מהווים המלצה לתוכנית תזונה, אימון, או פעילות גופנית, או אחרת, משום סוג ואין לראות בתכנים תחליף להתייעצות פרטנית עם רופא וכל גורם מוסמך או רלוונטי.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *