אימון עם שרוולי משקל המותאמים לצורך אימון פונקציונאלי

כמו כל טרנד אחר גם אימון פונקציונאלי כבש אותנו בסערה והאמת שבצדק. מביני דבר יודעים שלא חידשו לנו כלום ושסוג אימון זה תמיד היה כאן רק בשמות אחרים.

אז מה הוא אימון כושר פונקציונאלי?

אימון המוגדר כתכליתי ומחקה פעולות יומיומיות שאנו מבצעים יענה להגדרה. כלומר ביצוע של תנועות בדפוסי פעילויות מהיום יום. אם ניקח את תרגיל הסקווט למשל הקרוי שפיפה בעברית נזהה שהוא תרגיל פונקציונאלי המשפר את הקימה והישיבה שלנו, פעולה שיכולה להיות בסיסית ביותר לאנשים מבוגרים שהליכה, קימה וישיבה באופן עצמאי עבורם הם בעלי חשיבות מכרעת בתפקוד היומיומי.

מותאם לצרכים המיוחדים

האימון יכול להיות תלוי לחלוטין באופי הפעילות של המתאמן או המתאמנת. למשל, פעולה פונקציונאלית של שחקן כדורסל היא זריקת כדור או ניתור. תרגילים שישפרו אצלו את הזריקה ואת הניתור נכנסים מיד להגדרה. אך לא תמיד ביצוע התנועה הספציפית לאותו תפקוד היא זאת שתגדיר מיד כי אכן מדובר באימון פונקציונאלי. אימון trx למשל עובד על כל מערכת השלד והתנועה ומאתגר מאוד לשרירי הליבה והשרירים המייצבים, לכן רבים נוטים לייחס לאימונים האלו תכונות המשייכות אותם לקטגוריה של האימונים הפונקציונאליים.

לסיכום, הטרנד שמאז ומתמיד היה פה, בשמו החדש והמפוצץ – אימון פונקציונאלי, הינו אימון תכליתי ומצוין ולא משנה איך נקרא לו את התועלת שבו כולם יכולים ליישם.