חזרה הדרגתית לחיזוק שרירי הבטן באימון כושר לאחר לידה

זמן ההריון הוא תקופה מיוחדת עבור כל זוג ובמיוחד בשביל האישה. בזמן ההריון חלים כל מיני שינויים בגוף האישה, הורמונליים, פיזיים ונפשיים המשפיעים האחד על השני.

אימון כושר אחרי לידה מצריך הבנה מעמיקה בתמורות והשינויים החלים בגוף האישה במהלך ההריון, הלידה ולאחריה.

לחזור למידות בדרך הבטוחה

לאחר הלידה רוב הנשים רוצות מיד לחזור לכושר (ולמידת הג'ינס) וכמובן למשקל הגוף טרום ההריון, תוך שימת לב מיוחדת לויזואליות של אזור הבטן ואגן הירכיים שלרוב הם אלו המושפעים העיקרים מהמשבר הזמני שעבר על הגוף. באופן שגוי נשים רבות ממהרות לרדת אל המזרן ולבצע כפיפות בטן כדי למצק את אזור הבטן אך לא הרבה מודעות לטראומה הקשה שספגו שרירי הבטן ובמיוחד שריר "הישר הבטני" שאצל חלק מהנשים נבקע באמצע ונפרד לשני חלקים, תופעה הנקראת "דיאסטזיס רקטי" ומצריכה איחוי הדרגתי ומבוקר של השריר. כאן המקום לציין שחשוב להבין שגם לאחר משכב הלידה הנמשך כשישה שבועות יש לבצע שיקום רצפת אגן ופיזיותרפיה על מנת שנוכל לחזור לפעילות גופנית תקינה וללא פציעות מיותרות וסיבוכים.

עבודה הדרגתית ומתונה

על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר יש לעבוד בהדרגה ובסבלנות תוך הקשבה מלאה לגוף ולתחושות שהאימון מעביר. מאמן כושר מנוסה יתאים עבורך את התרגילים בהתאם לשלב השיקומי בו את נמצאת. אימון כושר לאחר לידה המותאם לאם הטריה ולשגרת חייה החדשה יעשה פלאים למצב הרוח ישפר ויקל על התפקוד היומיומי החדש.