Last Updated on 10 במאי 2022 by יוסי זאבי

טוב אז הקיץ בפתח וכל מה שמעניין אותך בנקודה הנוכחית זה איך לשרוף שומן ומהר. כן, שום דבר אחר לא חשוב לך, הגעת לשלב שכל מה שמעניין אותך זה להבין איך נפטרים מהאזורים שמציקים לך הכי מהר שיש. יש מלא חומר באינטרנט, ים של סרטונים ביו טיוב, טונות של מאמנים שנותנים לך עצות בחינם של מה ואיך לעשות ואפילו השכנה מהדלת ממול סיפרה לך על איזה שייק שחברה שלה ירדה איתו 10 קילו בלי למצמץ.

אז הלכת לאיבוד. כל מה שסה"כ רצית לדעת זה איך לשרוף שומן ועכשיו אין לך מושג קלוש מה פאקינג כדאי לך לעשות!? מה האסטרטגיה הכי טובה עבורך או נכון יותר – מאיזו אסטרטגיה כדאי לך להימנע כדי לא לעשות טעויות טיפשיות?!

אני לא דיאטן אלא רק מאמן כושר אישי אך הרמתי עבורך את הכפפה ואני מאמין שבסוף הפוסט הזה יהיו לך את כל התשובות ההגיוניות שיעזרו לך לקחת החלטה מושכלת שתעזור לך למקד את מאמצים שלך בכיוון הנכון!

מתאמן ללא חולצה עם שרירי בטן בולטים ואחוזי שומן נמוכים ובשאר התמונה כיתוב כגון איך לשרוף שומן, קלוריות?! פחמימות??!!!

למה בכלל התחלת לחשוב על איך לשרוף שומן

ברור שהתחלת לחשוב על איך לשרוף שומן כי יש לך כמה אזורים בגוף שמפריעים לך. אצל חלק מהאנשים זה אזור היד האחורית, אצל אחרים זה אזור הבטן, אצל השאר זה עשוי להיות אזור הירכיים, הישבן או אולי אפילו החלק שמתחת לבית השחי איפה שהחזיה נסגרת. תכלס אנחנו כל כך שונים. כל אחד מאיתנו רואה את הדברים באופן אחר. מה שאנחנו רואים על עצמנו רוב האנשים לא רואים. אבל מה זה משנה, הרי תכלס, חשוב שאנחנו נהיה שלמים ונאהב את עצמנו.

רוצה לדעת איך לשרוף שומן אך אין לך כוח לפוסטים? ניתן להשיג אותי בטלפון 0524632010 או לשלוח לי הודעה

מה כל כך גרוע באסטרטגיה הנוכחית שלך

אז למה בכלל האסטרטגיה שלך גרועה ולמה אני כל כך בטוח שאני יודע איך המוח שלך חושב בתהליך הזה של איך לשרוף שומן? מכיוון שאני מבין איך אנחנו חושבים, ואיך אנחנו פועלים. מה שנקרא – been there, done that… המקרה הטוב האסטרטגיה שלך תביא אותך לאיזה מקום לא מוגדר ליד, כאשר בדרך יש מצב שכל מיני דברים אחרים יתחרבשו, ובמקרה הרע זה סתם יסתיים במפח נפש. בינינו, כשיש לך עבודה מקצועית לעשות בבית או תיקון, אם אין לך את כל הידע לעשות את זה, ברור שנרים טלפון לאיש מקצוע. רוב המקרים זה כרוך בתיקון פשוט של כמה מאות שקלים, אז דווקא בגוף שלנו נשקיע את כל הניסיונות והטעויות בשכר לימוד? מיותר ושגוי לדעתי.

השגיאות הקלאסיות של מתאמנים שמעוניינים לשרוף שומן

אז אילו שגיאות אנחנו עושים כאשר כל מה שמעניינן אותנו זה איך לשרוף שומן? רובנו ישר הולכים לכיוונים של:

  • קרדיו על בטן ריקה
  • אימוני אינטרוולים מטורפים
  • קרדיו בקצב קבוע בדופק מטרה של 70 אחוז
  • דיאטות לא מותאמות
  • שייקים של מיצים או "ניקוי רעלים"
  • אימוני התנגדות לא מותאמים במטרה לצמצם ולהתמקד באוזרים שמעניינים אותנו

איך בכל זאת שורפים שומן

אז הגענו לתכלס, איך פאקינג שורפים שומן. קודם כל נרגעים ומבינים שלא שורפים שומן וזה לא טיגון במחבת. שומן הוא אחד מאבות המזון שאחראים להמון תהליכים חשובים בגוף והוא משמש בין השאר כמקור אנרגיה בפעילויות לא עצימות שלא נדרשת להם אנרגיה במהירות ובזמינות מיידית. אין לנו באמת דרך לשרוף שומן בבלעדיות מוחלטת, או במילים אחרות לנצל רק את השומן כמקור אנרגיה ונצילות האנרגיה בגוף שלנו תגיע בהתאם לזמינות האנרגיה אצלנו בגוף ובהתאם לסוג המאמץ שלנו. הווה אומר כמה נתאמץ ומה נאכל.

מה ואיך כדאי לך לעשות במקום לנסות פשוט לשרוף שומן

כשאני רוצה לרדת באחוזי השומן שלי אני נצמד לתפריט תזונה שתומך בתהליך ולאימונים שיגבו את המצב שאני נמצא בו. כלומר, אני נמצא בתפריט שתומך בגרעון קלורי מושכל, כזה שלא חותך הכל בגסות לא מותאמת ודואג לשמר את מסת השריר שלי כדי שהשרירים שלי לא ילכו לאיבוד בדיאטה.

איזה סוגי אימונים הכי אפקטיביים בשריפת שומן

אם קראת ברצינות עד כאן, הבנת שיש דרך נכונה להתנהל ויש דרך, איך נאמר? פחות נכונה.. לכן את הפסקה הבאה אני אנסח באופן הבא: איזה אימונים נכון לבצע – ולא איזה אימונים אפקטיביים יותר בכדי לשרוף שומן! המלצות ארגוני הבריאות הן שהאוכלוסייה הרחבה תבצע אימונים לשיפור ולשימור מרכיבי הכושר השונים. בין השאר מדובר על אימונים התנגדות לשיפור ולשימור מסת השריר הרזה כפי שמבצים בחדר הכושר לדוגמא, צפיפות העצם ועוד מגוון סיבות. אימונים אירוביים מומלצים בין השאר לשיפור סיבולת הלב והריאה. לכן בין אם המטרה שלך היא לשרוף שומן או לא, מוטב לדבוק בהמלצות האלו וליישם אותן.

מהי חשיבותו של אימון אירובי כשרוצים לשרוף שומן

אפשר לומר ישר מההתחלה שאין חובה לעשות אירובי כאשר רוצים לשרוף שומן וזאת מבלי לגרוע מחשיבות האימון האירובי כשלעצמו כפי שהוזכר בפסקה הקודמת. יחד עם זאת, זאת בהחלט תהיה אסטרטגיה מנצחת לשלב אירובי בתהליך, מה שעשוי לתרום להוצאה קלורית נוספת מהסך הכללי. למה זה יכול לעזור? כי כך נוכל בעצם או לחתוך עוד כמה קלוריות מהסך היומי ולהגדיל את ההוצאה הקלורית או שנוכל לאכול עוד קצת בלי "להגדיל" לנו את המאזן. זה הגם המקום להתעכב על המיתוס של אחוז מדופק מטרה. מתאמנים רבים מניחים ובמידה מסוימת בצדק כי אם הם יבצעו אירובי בדופק לא גבוה במיוחד, הם ינצלו יותר שומן כמקור אנרגיה. בעוד שנכון כי שומן הוא מקור האנרגיה הדומיננטי במאמץ לא גבוה התאוריה עצמה משובשת וכתבתי על זה פוסט שיסביר לכם מדוע.

מה חשיבותו של אימון התנגדות לתהליך שריפת שומן

נגיד מההתחלה, אי אפשר להוריד שומן באופן נקודתי ולכן ביצוע מאוות כפיפות בטן למשל או פשיטות מרפק ליד האחורית, במקרה הטוב לא יצמצמו את השומן באזורים אלו ובמקרה הרע עלולים להוביל לתרגול יתר וכו'.. לכן כדאי להימנע מכך. יחד עם זאת, אימון התנגדות מושכל עשוי לתרום לכך שנצמצם את אובדן מסת השריר הנלווה לדיאטה ובמקביל נעצב את הגוף מתחת לעודפי השומן שייעלמו.

מה תרומתו של תפריט תזונה לתהליך שריפת שומן

תרומתו של תפריט או נכון יותר חשיבותו לתהליך של שריפת שומן, עשויה להיות מכרעת. לתפריט שלנו בתהליך יש את המשקל הכי כבד. בין אם על ידי יצירת גרעון מושכל ובין אם על ידי שילוב אבות המזון הנכונים בתהליך. במילים אחרות – רוצים את הרכבי הגוף האידיאליים לכם? אל תחפפו בתפריט טוב! אני תמיד מדגיש למתאמנים שלי (והם מודים לי אחרי) שעדיף להתאמן פעמיים בשבוע ולאכול מעולה מאשר להתאמן הרבה יותר ולאכול פח!

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.