זמן ההריון הוא תקופה מיוחדת עבור כל זוג ובמיוחד בשביל האישה. בזמן ההריון חלים שינויים רבים בגוף האישה. שינויים הורמונליים, פיזיים ונפשיים המשפיעים האחד על השני.

לאחר לידה

פעילות גופנית ואימון כושר אחרי לידה מצריכים הבנה מעמיקה בתמורות ובשינויים החלים בגוף האישה במהלך ההריון, הלידה ולאחריה ולכן חשוב ליישם מספר דגשים ונקודות שיעזרו לך לחזור לעצמך בבטחה וכמה שיותר מהר.

אימון כושר לאחר לידה – לחזור למידות בדרך הבטוחה

לאחר הלידה רוב הנשים רוצות מיד לחזור לרמת לכושר שהן היו בה (ולמידת הג'ינס) וכמובן למשקל הגוף טרום ההריון וזאת תוך שימת לב מיוחדת לויזואליות של אזור הבטן ואגן הירכיים שלרוב הם אלו המושפעים העיקרים מהמשבר הזמני שעבר על הגוף. חשוב לקחת בחשבון כי לאחר הלידה ייתכן קושי מיוחד להיות בדיאטה וזאת משום שנשים מניקות צריכות קלוריות עודפות לשם ההנקה. מצב זה סותר את התהליך הבסיסי של דיאטה הנשען גרעון קלורי.

תופעות ייחודיות לאחר לידה

זאת ועוד, באופן שגוי נשים רבות ממהרות לרדת אל המזרן ולבצע כפיפות בטן כדי למצק את אזור הבטן אך לא הרבה מודעות לטראומה הקשה שספגו שרירי הבטן ובמיוחד שריר "הישר הבטני" שאצל חלק מהנשים נבקע באמצע ונפרד לשני חלקים, תופעה הנקראת "דיאסטזיס רקטי" ומצריכה איחוי הדרגתי ומבוקר של השריר. כאן המקום לציין כי חשוב להבין שגם לאחר משכב הלידה
(בהתאם לסוג הלידה – קיסרית או טבעית, עשוי להמשך לעיתים מעבר ל- 6-8 שבועות) מומלץ לבצע שיקום ופיזיותרפיה רצפת אגן על מנת שנוכל לחזור לפעילות גופנית תקינה בבטחה וללא וסיבוכים.

אישה על מזרן מבצעת מתיחה לגב עם מאמן כושר

עבודה הדרגתית ואימון מתון הם המפתח לחזרה לכושר לאחר לידה

על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר יש לעבוד בהדרגה ובסבלנות תוך הקשבה מלאה לגוף ולתחושות שהאימון מעביר. יש לשמור על כל העקרונות הראויים לאימון כושר ובינהם, עצימות האימון, תדירות ונפח העבודה. מאמן כושר אישי מוסמך ומנוסה יודע להתאים עבורך את התרגילים בהתאם לשלב השיקומי בו את נמצאת. אימון כושר לאחר לידה המותאם לאם הטריה ולשגרת חייה החדשה יעשה פלאים למצב הרוח, ישפר ויקל על התפקוד היומיומי החדש.