מי מאיתנו לא רוצה קוביות בבטן? אולי חלק מהמתאמנים לא מכוונים לשם אך תכלס לדעתי, כמעט כל מי שמתאמן לשם גוף יפה ואסתטי רוצה קוביות בבטן.

למה אנחנו כל כך אוהבים קוביות בבטן

אנחנו אוהבים קוביות בבטן כי בתת ההכרה ובתפיסה הפנימית שלנו קוביות בבטן מעידות על כושר גופני גבוה ויוצא מן הכלל. ברור שזה לא בהכרח נכון. ייתכן שספורטאי נמצא בשיא הכושר שלו ועדיין לא יהיו לו או לה – קוביות בבטן. אנחנו גם אוהבים קוביות בבטן כי זה אסתטי ומסמל סימטריה ואנחנו יצורים שמעריכים ואוהבים סימטריה. כמעט כל מודל ליופי כזה או אחר מערב סימטריה כאלמנט דומיננטי. אנחנו גם אוהבים קוביות בבטן כי כרגע, נכון לסוף שנת 2019 זה טרנדי ונחשק. נשמע הזוי אך מודלים של יופי משתנים עם השנים ובתקופות קדומות יותר, דווקא שומן ומראה עגלגל, היו נחשבים ליותר מושכים וסימלו כוח ובריאות.

אז איך עושים קוביות בבטן

בכדי להבין את העניין כמו שצריך אני ממליץ לקרוא את כל הפוסט אך אם אין לך כוח להמשיך לקרוא וכל מה שמעניין אותך זה תרגילים לאימון בטן, הסרטונים הבאים הם בדיוק בשבילך.

סרטון נוסף עם תרגילים שיכולים לעזור להשיג קוביות בבטן

אם הסרטון הקודם שעמם אותך ובא לך עוד אופציות כמו למשל תרגילים עם רצועות TRX שיכולים לעזור לך לעשות שרירים בולטים בבטן אז הסרטון הזה כנראה יתאים לך יותר:

עוד סרטון וידאו נוסף לחיזוק הבטן בתרגיל הפלאנק

אם דווקא מתאים לך תרגילים לבטן שמבוססים על פלאנק מסוגים שונים אז הסרטון השלישי הוא מה שרצית

איך לעשות קוביות בבטן – ועכשיו תכל'ס הדבר האמיתי

אז אם יצא לך ללמוד דבר אחד או שניים על פיתוח גוף וחדר כושר ברור לך לחלוטין שכל הסרטונים ששמתי לך למעלה עשויים להיות חסרי תועלת לחלוטין אם לא נשמור על הכלל הבא:

קוביות בבטן מתחילות במטבח

כן, קראת נכון וכנראה שגם ידעת את זה כבר. הקוביות לא מתחילות בביצוע תרגילים מעולים לבטן. ריבועים מתגלים רק כאשר אחוז השומן נמוך – ואין מה לעשות, אחוז שומן נמוך הוא עניין של אכילה מאוזנת ולפעמים אפילו עניין של מאזן קלורי שלילי וחיטוב. נכון שתרגול גופני חשוב גם הוא אך בהחלט יש סיכוי שגם ללא שום תרגיל בטן אחד, אך עם אחוזי שומן נמוכים – יראו את הקוביות שלך בבטן. ההפך אינו נכון. כלומר, גם אם נקפיד לבצע כל אחד מהתרגילים הללו (ולא שצריך!! כן?!) אך לא נגיע לאחוז שומן מספק, לא נראה קוביות בבטן. אני אוהב להשתמש במטאפורה הישנה שמלווה אותי זמן רב:

אי אפשר לראות את קוביות השוקולד אם לא מקלפים את הנייר…

קוביות בתוך חפיסת שוקולד

דגשים חשובים לקוביות בבטן – סיכום

אז הנה הדגשים שלי לריבועים בדרך המהירה והנכונה:

  1. תזונה מאוזנת ובמקרה הצורך דיאטה שתעזור לך להגיע לאחוזי השומן הנכונים עבורך – כאלה שמאפשרים לראות את שרירי הבטן המרכיבים את הקוביות.
  2. אימון ותרגול שרירי הבטן בהקפדה על יחס נכון ולא מוגזם. זה המקום להזכיר שלדעתי כשמתרגלים את הבטן ראוי לתרגל גם את שרירי הגב התחתון.
  3. כמו כל שריר אחר, מנוחה חשובה וחיונית בתהליך האימון לשם התאוששות ולכן יש לתת לפחות 48 שעות מנוחה בין אימונים.

חשוב להדגיש כי התוכן אינו מתאים לכל אחד ואחת ואיננו מהווה המלצה או מרשם לפעילות משום סוג. לפני התחלת כל פעילות יש להתייעץ עם רופא וכל גורם מוסמך ורלוונטי.

בא לך שאעזור לך לעשות קוביות בבטן? רוצה שאבנה לך תוכנית אימון אישית? ניתן גם להשיג אותי בטלפון 0524632010

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תרגיל לחיצת חזה עם משקולות
הסמכה כמדריך אימון בחדר כושר כולל ההסמכה לאימון קטינים